وبلاگ

آینه دکوراتیو طرح کلاسیک

آینه دکوراتیو طرح کلاسیک

آینه دکوراتیو طرح کلاسیک؛ امروزه با توجه به دکوراسیون داخلی فضاها چه محیط کار باشد و چه منزل شخصی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. با توجه به هزینه های سنگین اجزای دکوراسیون داخلی ، یکی از مناسب ترین گزینه ها از نظر قیمت و راحتی حمل و نصب ، آینه دکوراتیو هستند که امروزه بسیار پرطرفدار هستند ، البته باید یادآوری کنیم که ایرانیان از زمان های پیشین از آینه کاری در فضاهای مختلف مثل کاخ ها استفاده می کردند و می توان گفت آینه کاری هنر سنتی ایرانی است که امروزه به گونه ای جدید رواج یافته است. در این مقاله قصد داریم درباره این نوع از آینه ها صحبت کنیم. آینه کاری یکی از روش های مرسوم برای دیزاین دکوراسیون داخلی منازل به شمار می آید.

آینه کاری چیست و چرا انجام می شود ؟

آینه کاری به برش قطات بزرگ اینه ، به قطعات کوچک تر به گونه ای هنرمندانه گفته می شود که باعث زیبایی فضای داخلی محیط می شود . آینه کاری دارای قدمت بسیار بالایی می باشد و از این سبک در بسیاری از بناها از جمله ، کاخ ها ، مساجد و … مورد استفاده قرار گرفته است . آینه کاری سنتی در ایران باستان و همچنین در بسیاری از بناهای تاریخی کاملا مشهود می باشد . در گذشته آینه کاری هنری در نظر گرفته می شد که در کنار هنرهایی چون گچ بری ، کاشی کاری و نجاری می توانست جلوه های بصری یک بنا را تضمین کند . امروزه و با گذر زمان آینه کاری به شیوه ای مدرن پیشرفت کرده و اشکال گوناگونی از آن ، رونق پیدا کرده است .

آینه کاری در سنت ایرانیان گذشته

آینه کاری یکی از هنرهای ایرانیان باستان است که در زمینه ی آینه کاری یدی طولی دارند. ایرانیان از آینه کاری برای زیباسازی مساجد و کاخ ها و نشان دادن مجلل بودن فضا استفاده می کرده اند. آینه کاری در سنت ایرانیان بسیار پرکاربرد بوده است و در دوران زندیه و قاجاریه از بخش های لاینفک طراحی در بناها محسوب می شد . اکثر بناهایی که در این زمان توسط افراد گوناگون طراحی و ساخته شده اند دارای آینه کاری های متعددی می باشند که هر کدام به خودی خود می توانند بخش بسیار تاثیرگذاری از زیبایی آن را شامل شوند . بسیاری از این آینه کاری ها همچنان در بناهایی از قبیل شاه چراغ در شیراز و یا ایوان خانه شاه طهماسب صفوی در قزوین مشهود می باشد .

انواع آینه کاری چند دسته است ؟

آینه کاری به صورت کلی به دو دسته ی کلاسیک و مدرن تقسیم بندی می شود ، درآینه کاری کلاسیک قطعات بزرگ آینه به قسمت های کوچک تر توسط برش های دستی تقسیم می شوند اما در آینه کاری مدرن این برش ها توسط دستگاه های اتومات انجام می شوند.

آینه کاری کلاسیک از کجا شکل گرفت ؟

با توجه به حمل و نقل سخت آینه ها در زمان های گذشته و حساس بودن آینه ها بسیاری از اوقات در طول مسیر این آینه ها دچار شکستگی می شدند همچنین چون انسان روحیه ی خلاقی دارد با قرار دادن این قطعات شکسته کنار هم موفق به ساخت اشکال جالب از آینه ها شد.

آینه دکوراتیو طرح کلاسیک چیست و چه کاربردی دارد ؟

آینه های دکوراتیو کلاسیک دسته ای از آینه ها هستند که می توانند تاثیر بسزایی در جذابیت فضا و دکوراسیون داخلی داشته باشند.

این آینه ها در قسمت های متفاوتی امکان نصب دارند از جمله می توانند در قسمت بالایی مبل پذیرایی سه نفره و فضاهای خالی استفاده شوند. شاید آینه کلاسیک را بتوان شیک ترین نوع آینه کاری دانست. در خانه های امروز که اکثرا متراژ های کوچکی دارند استفاده از آینه دکوراتیو طرح کلاسیک می تواند تاثیر بسیاری در بزرگ نشان دادن فضا داشته باشد همچنین اینه ها به دلیل خاصیتی که در انعکاس نور دارند ، فضا را روشن تر نشان می دهند.

از آینه دکوراتیو کجا استفاده می شود ؟

از آینه کلاسیک می توان در کنار ستون های بزرگ ، قسمت هایی از دیوار که فضای خالی با طول زیاد دارند ، قسمت بالایی تلوزیون یا مبل های پذیرایی استفاده کرد. علاوه بر منزل این آینه ها انتخاب بسیار مناسبی برای مکان های تشریفاتی از جمله تالار ها، شرکت ها ، سالن های زیبایی و … هستند.

جهت مشاوره و خرید انواع آینه دکوراتیو کلاسیک می توانید با شماره های تماس درج شده در سایت دکوریت با ما در تماس باشید.

کاربرد آینه دکوراتیو طرح کلاسیک

آینه ی دکوراتیو در کجا استفاده می شود؛ اما آینه ی کلاسیک چه کاربردی دارد؟ اینه های کلاسیک مثل سایر اینه ها توانایی خوبی در بزرگ تر نشان دادن فضا دارند. اگر متراژ محل کار یا منزلتان کم است و دنبال ایده ای برای بزرگ تر شدن فضا هستید این آینه ها شاید بهترین و کم هزینه ترین ایده برای این مظور باشند. از دیگر کاربردهای آینه ها پر کردن فضاهای خالی به گونه ای هنرمندانه است. از دیگر فواید استفاده از آینه ی دکوراتیو روشن کردن فضاست ، همانطور که میدانید آینه ها توانایی بازتاب نور را دارند و باعث می شود فضا چند برابر روشن تر دیده شود.

نصب آینه دکوراتیو کلاسیک

کاربا این آینه ها بسیار ساده است اما  نکته ای که هست بالا بودن تنوع این محصولات است. اگر قصد خرید دارید بهتر است ابتدا با یک طراح دکوراسیون داخلی مشورت کنید تا آینه ای متناسب با فضای شما و ابعاد مناسب انتخاب کنید یادتان باشد که استفاده از ابعاد بسیار بزرگ در متراژ کوچک شاید باعث دلزدگی اهالی خانه شود و همینطور آینه های بسیار کوچک در فضاهای بزرگ چندان تاثیری در زیبایی فضای داخلی ندارند به همین علت پیشنهاد دکوریت مشاوره ی رایگان پیش از خرید جهت جلوگیری از پشیمان شدن شما در آینده است.

قیمت آینه دکوراتیو طرح کلاسیک

قیمت آینه های دکوراتیو از جمله  طرح کلاسیک بسته به ابعاد آینه ، متریال ساخت ، رنگ آینه ، نوع تراش آینه و سختی کار متفاوت است اما در مجموع این آینه ها جزو موارد به صرفه در دکوراسیون داخلی هستند و چندان قیمت بالایی ندارند. تنوع بالا در طرح ها و ابعاد این آینه ها این امکان را به خریداران می دهد تا متناسب با هر بودجه و سلیقه ای اقدام به خرید کنند.

رنگ آینه دکوراتیو کلاسیک

این آینه ها طیف رنگی بسیار گسترده ای دارند این رنگ ها شامل: سفید ، یشمی ، طلایی ، نقره ای ، برنزی ، نسکافه ای و شامپاینی هستند که انتخاب این رنگ ها بستگی به دکوراسیون داخلی منزل شما دارد. پرطرفدلر ترین رنگ بین آینه های کلاسیک رنگ شامپاینی می باشد که توضیح مختصری در باره ی این رنگ می دهیم.

آینه دکوراتیو طرح کلاسیک شامپاینی

پرطرفدار ترین رنگ آینه های دکوراتیو به خصوص طرح کلاسیک رنگ شامپاینی است. آینه های شامپاینی نسبت به سایر آینه ها گران قیمت تر هستند. رنگ شامپاینی نزدیک به برنز است اما تفاوت دارن. رنگ شامپاینی ترکیبی از صورتی و قهوه ای است در حالی که رنگ برنزی نزدیک به قهوه ای پر رنگ است.

نصب آینه دکوراتیو کلاسیک

به طور کلی نصب آینه های دکوراتیو بسیار ساده است. این آینه ها به دو حالت امکان نصب دارند. حالت اول نصب با استفاده از میخ است و حالت دوم آینه های دکوراتیو چسبی هستند که انتخاب نحوه ی نصب بستگی به وزن و برش آینه دارد.

سخن پایانی

تیم دکوریت با داشتن سابقه ی بالا در تولید انواع لوازم دکوراسیون داخلی می کوشد تا با ارایه ی انواع  مدل ها و رنگ ها خدمات متنوعی به مشتریان ارائه کند. اگر قصد خرید آینه ی دکوراتیو دارید می توانید نمونه مدل های سایت را مشاهده کنید و با انتخاب رنگ مورد نظرتان اقدام به ثبت سفارش کنید.

جهت مشاهده ی نمونه هایی از آینه دکوراتیو طرح کلاسیک با دکوریت همراه باشید:

"<yoastmark

"<yoastmark

"<yoastmark

"<yoastmark

"<yoastmark

"<yoastmark

 

 

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آواتار موبایل
Main Menu x
X