وبلاگ

نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری ؛ اگر به درستی و توسط نصابی ماهر انجام شود ، می تواند در دکوراسیون داخلی محیط زندگی شما نقش بسزایی داشته باشد . به طور کلی کاغذ دیواری و استفاده از آینه دکورایتو از جمله ایده های بسیار کاربردی جهت تغییر دکوراسیون داخلی می باشد که با هزینه ای بسیار مقرون به صرفه قابل انجام و پیاده سازی می باشد . نصب کاغذ دیواری دارای مراحلی می باشد که اگر توسط نصاب ، با دقت و تمرکز بالایی انجام می شود ، می تواند هم دوام بالایی داشته باشد و هم از نظر بصری بسیار قابل توجه باشد . برای آشنایی بیشتر با کاغذ دیواری و مراحل گوناگون نصب آن ، دکوریت دیزاین و مقاله پیش رو را تا انتها دنبال کنید .

کاغذ دیواری چیست ؟

زیبایی محیطی که در آن زندگی می کنیم و یا روزانه وقت بسیاری را در آن سپری می کنیم ، بسیار با اهمیت است . گذراندن وقت در محیطی که دارای جلوه های بصری زیبایی می باشد ، می تواند در روحیه افراد تاثیر چشم گیری داشته باشد و به همین واسطه می تواند در زندگی آنان تاثیرگذار باشد . به همین دلیل تلاش برای زیبا سازی محیطی که در آن زندگی می کنیم بسیار با اهمیت می باشد . زیبا سازی محیط تا حد بسیار بالایی به دیوارها و سقف وابسته می باشد . در گذشته گچ و تزئینات گوناگون آن بر روی دیوارها و سقف از جمله پر کاربردترین تصمیماتی بود که جهت دکوراتیو کردن محیط مورد استفاده قرار می گرفت ، اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی روش هایی نوین جایگزین روش های قدیمی شدند . یکی از این ایده ها استفاده از کاغذ دیواری به عنوان جایگزینی برای گچ بود .

کاغذ دیواری پوششی با طرح ها و رنگ های گوناگون می باشد که بر روی دیوارها قرار می گیرد و با استفاده از آنان می توان بسیاری از عیوب دیوارها را پنهان کرد . کاغذ دیواری به صورت رول هایی می باشند که هر کدام دارای طولی حدود 10 تا 15 متر می باشند و دارای عرضی حدود نیم تا کمی بیشتر از یک متر می باشند . برای نصب کاغذ دیواری از چسب هایی مخصوص استفاده می شود که بتوانند به بهترین شکل موجب قرار گیری آنان ، بر روی دیوار بشوند . برای نصب کاغذ دیواری بهترین ایده ، استفاده از یک نصاب ماهر می باشد زیرا اگر کاغذ دیواری به درستی روی چسب قرار نگیرد و در پشت آن ، هوا جمع بشود ، نمی تواند ظاهر چندان مناسبی ایجاد کند و حتی می تواند موجب آسیب رساندن به سطح زیرین آن بشود . انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری تا حد بسیار بالایی یه سلیقه شما و تناسب با محیط وابسته می باشد .

کاغذ دیواری چیست ؟
کاغذ دیواری چیست ؟

مزایای نصب کاغذ دیواری

  • قابلیت شستشو : از مزایای مهم این نوع از دیوارپوش ها ، قابلیت شستشو آنان می باشد و امکان تمیز کردن آنان از طریق مواد شوینده وجود دارد .
  • تنوع طرح : کاغذ دیواری ها دارای تنوع بسیار بالایی می باشند که این تنو هم در رنگ و هم در طرح بندی های آنان موجود می باشند .
  • عمر طولانی : اگر نصب کاغذ دیواری با دقت بالایی انجام شود ، می تواند عمر بالایی داشته باشد .
  • نصب راحت : نصب کاغذ دیواری از طریق یک نصاب ماهر ، می تواند بسیار ساده انجام بشود .
  • سرعت اجرا : سرعت اجرای آن ، در مقایسه با روش های دیگر بسیار بالا می باشد .
  • عدم تغییر رنگ : کاغذ دیواری دارای عمر بالایی می باشد و اگر به درستی از آن محافظت بشود ، دچار تغیر رنگ نخواهد شد .
  • قیمت مناسب : در مقایسه با دیگر روش هایی که جهت تغییر دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند ، نصب کاغذ دیواری دارای هزینه پائین تری می باشد .
  • بزرگ نمایی : این نوع از دیوارپوش ها دارای طرح بندی های گوناگونی می باشند که اغلب آنان می توانند در جذب نور موثر بوده و به نوعی با ایجاد خطای دید ، محیط را بزرگتر از حد واقعی نشان دهند .
  • عایق صدا : بعضی از آنان دارای ضخامت بالایی می باشند و به عنوان دیوار آکوستیک نیز مورد استفاده قرار می گیرند .
  • پوشاندن عیوب دیوارها : کاغذ دیواری به بهترین شکل می تواند عیوب دیوارها را مخفی کند .
  • عدم نشستن گرد و خاک روی آن : به دلیل جنس آنان ، گرد و خاک روی آنان نمی نشیند و حتی اگر دچار کثیفی نیز بشوند به راحتی تمیز خواهند شد .
  • ضد حریق بودن : اغلب این دیوارپوش ها دارای جنس و کیفیت بسیار بالایی می باشند و امکان آتش سوزی برای آنان وجود ندارد .
  • فاقد مواد شیمیایی : اغلب کاغذ دیواری ها دارای جنس بسیار با کیفیتی می باشند و برای تولید آنان ، از هیچ گونه موا شیمیایی استفاده نشده است .

"مزایای

ابزار نصب کاغذ دیواری

  • نردبان
  • مداد
  • کاتر
  • سطل
  • متر
  • شاقول
  • غلطک پلاستیکی
  • فرچه
  • سنباده
  • کاردک
  • قیچی
  • میز کار
  • چسب

"ابزار

مواد لازم برای نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری چندان کار سخت و پر استرسی نمی باشد اماآنچه با اهمیت است این است که اگر در نصب کاغذ دیواری از دقت و توانایی بالایی استفاده نشود ، این کاغذها به خوبی روی چسب قرار نخواهند گرفت و در حد فاصل بین آنان و دیوار هوا قرار می گیرد . با ایجاد هوا بین این دو سطح ، جلوه بصری زیبایی شکل نخواهد گرفت و همچنین اگر بخواهیم آنان را از سطحی که روی آن قرار گرفته اند ، جدا کنیم ، سطح زیرین نیز آسیب خواهد دید .

برای نصب کاغذ دیواری از ابزار گوناگونی در حین کار استفاده می شود که یک نصاب باید به همراه داشته باشد . از جمله این وسایل ، کاردک ، قیچی ، چسب ، سطل ، میز کار و … می باشد که همگی در اجرای درست کار نقش بسزایی خواهند داشت . اما آنچه در نصب کاعذ دیواری بسیار حیاتی می باشد استفاده درست از چسب می باشد زیرا همان طور که بیان شد ، هدف از استفاده این نوع دیوارپوش ها زیبایی محیط داخلی ساختمان ها می باشد ولی اگر اصول آن به درستی انجام نشوند ، نتیجه ای عکس تولید خواهد کرد .

انتخاب بهترین نصاب کاغذ دیواری

انتخاب فردی که با بیشترین مهارت توانایی اجرای یک کار بی عیب و نقص را داشته باشد بسیار با اهمیت می باشد . نصب کاغذ دیواری به خودی خود چندان کار پیچیده ای به نظر می آید ولی اگر نصاب آن در اجرای آن دقت و مهارت کافی را به کار نبرد ، قطعا علاوه بر هزینه ای دو برابر برای صاحب آن ، نمی تواند خروجی مناسبی نیز تولید کند . در فعالیت هایی از قبیل چنین کارها ، داشتن تجربه و آگاهی در ارتباط با حوزه کاری بسیار با اهمیت می باشد .

دکوریت دیزاین با داشتن اطلاعات کافی و بروز در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و اجرای انواع زمینه های مربوط به آن ، خود را به اثبات رسانده است . پیشنهاد می شود برای تمام امور مربوط به طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به ما و کارشناسان ما ، اعتماد کرده و از نتیجه مطلوب آن ، بهره بگیرید .

انتخاب بهترین نصاب کاغذ دیواری
انتخاب بهترین نصاب کاغذ دیواری

قیمت نصب کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری به عوامل گوناگونی وابسته می باشد برای مثال :

  • متراژ محیط
  • جنس کاغذ دیواری
  • سطح زیرین و مزد نصاب برای آماده سازی زیر ساخت کاغذ دیواری
  • قیمت بروز مواد و ابزار ورد استفاده از جمله چسب و …
  • میزان سختی کار نصاب جهت نصب کاغذ دیواری

برای اطلاع از قیمت انواع کاغذ دیواری و نحوه خرید و سفارش آن ، دکوریت دیزاین را دنبال کنید .

نصب کاغذ دیواری روی گچ

گچ از زمان های بسیار دوری به عنوان پوششی برای دیوارها و سقف ورد استفاده قرار می گرفت و از آنجا که دارای دوام و مقاومت بالایی نیز می باشد عموما طرفدارن بسیار زیادی دارد . اما با گذشت زمان و بروزرسانی ابزار و کالاها ، امروزه کاغذ دیواری به عنوان جایگزینی برای دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد .

برای اجرای این روش بر روی گچ ، نصاب باید از زیر سازی کار خود اطمینان پیدا کند ، زیرا اگر سطح گچی مورد استفاده در لایه زیرین کاغذ دیواری دارای سطحی صاف و صیقل داده شده ، نباشد بنابراین نتیجه کار چندان رضایت بخش نخواهد بود . علاوه بر صیقل دادن سطح زیرین ، استحکام و قدرت آن نیز با اهمیت می باشد ، زیرا گاهی نصاب باید برای محکم سازی و رفع عیوب دیوار مجدد با استفاده از سیمان و گچ ، عیوب و نقص های آن را پوشش دهد . به طور کلی برای اجرای این روش روی گچ نیاز به زیرسازی دارد که یک نصاب ماهر می تواند آن را با دقت و کیفیت بالایی به اتمام برساند .

"<yoastmark

ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری

  1. اندازه گیری دیوارها و خرید کاغذ دیواری مناسب
  2. آماده سازی دیوار برای نصب کاغذ دیواری
  3. نصب کاغذ دیواری روی دیوار

قیمت نصب کاغذ دیواری در سال 1400

قیمت محصولات و خدمات با توجه به شرایط اقتصادی و عدم ثبات بازار ساکن نیست . بنابراین جهت اطلاع از قیمت انواع کاغذ دیواری و سفارش آن ، دکوریت دیزاین را دنبال کنید .

مراحل گام به گام نصب کاغذ دیواری

  1. آماده سازی دیوار
  2. آماده سازی چسب کاغذ دیواری
  3. برش کاغذ دیواری
  4. چسب زدن سطح دیوار

"مراحل

برای نصب کاغذ دیواری از چه چسبی استفاده شود ؟

  • خمیر آب سرد

خمیرهای آب سرد به صورت پودر می باشند و شما باید خودتان آنان را ترکیب کنید . ممکن است ترکیب کردن آنان به قدری وقت گیر باشد زیرا از گندم و یا پودرهای پایه نشاسته تشکیل شده اند . از مزایای این گونه چسب ها ، دیر خشک شدن آنان می باشد و امکان خطا را برای شما ساده تر می کنند . از این گونه چسب ها برای انواع کاغذ دیواری از جمله سبک و سنگین استفاده می شود .

  • خمیر همه منظوره

چسب های همه منظوره ه صورت پودر و یا مخلوط برای انواع کاغذ دیواری مورد استفاده قرار می گیرند . از مزایای بسیار با اهمیت آنان ، ضد قارچ بودن آنان است . اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری در سرویس های بهداشتی و یا مکان هایی که دارای رطوبت می باشند ، را دارید ، استفاده از چسب های قارچ کش ، انتخاب اصلی می باشد .

  • خمیر سنگین

این چسب ها بر پایه وینیل می باشند . برای افزایش مقامت این گونه چسب ها در ساخت آنان ، از رزین استفاده می شود . استفاده از رزین موجب می شود که چسب با بیشترین استحکام کاغذ دیواری را حفظ کند . اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری با کیفیت و جنسی بسیار خوب و درجه اول را دارید ، استفاده از این نوع خمیر پیشنهاد می شود .

"برای

 

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آواتار موبایل
Main Menu x
X