وبلاگ

نصب کاغذ دیواری روی گچ

نصب کاغذ دیواری روی گچ

نصب کاغذ دیواری روی گچ ؛

نصب کاغذ دیواری بر روی گچ ، محبوبیت بی نظیری در بین ایرانی ها دارد و اکثر آن ها برای زیبا تر کردن منزل خود ، از این روش استفاده می کنند و بهره می گیرند ؛ حال در این نوشته می خواهیم شما را با این موضوع یعنی ( نصب کاغذ دیواری روی گچ ) بیشتر آشنا کنیم ؛ با ما همراه باشید .

علت این که نصب کاغذ دیواری بر روی گچ از محبوبیت بیش تری بر خوردار می باشد این است که علاوه بر تنوع و زیبایی ، قیمت مناسب تری هم دارد که از حسن و ویژگی های آن می باشد .

نحوه ی محاسبه قیمت کاغذ دیواری بر روی گچ به عوامل مختلفی بستگی دارد ؛ یکی از مهم ترین عامل این است که متراژ  خونه و محل کاری که قصد دارین کاغذ دیواری را نصب کنید چقدر می باشد ؟

از عوامل دیگر می توان به جنس و کیفیت کاغذ دیواری ، دست مزد نصاب ، مصالح مورد نیاز اشاره کرد .

یکی از مهم ترین کار هایی که باید قبل از شروع نصب کاغذ دیواری روی گچ و یا روی هر سطح دیگر انجام شود ؛ اجرای زیر سازی می‌ باشد ، زیر سازی  زمانی لازم است که روی دیوار ترک ها و یا سوراخ هایی و یا شکاف هایی  وجود داشته باشد . در این شرایط اقداماتی مثل  ترمیم ترک و سوراخ های سقف گچی  بسیار حائز اهمیت است .

اگر در انجام این کار ها دقت کافی را نداشته باشیم و سر سری آن را انجام بدیم ، نصب کاغذ دیواری به خوبی و زیبایی انجام نمی شود و فقط هزینه ی اضافی روی دست مان می گذارد ؛ پس بهتر می باشد که از قبل این آماده سازی ها را انجام دهیم و با خیالی آسوده کاغذ دیواری مورد علاقه خود را روی دیوار ( که در این مقاله به دیوار گچی مرتبط است ) نصب کنیم و از زیبایی آن لذت ببریم .

موضوع دیگری که نصب کاغذ دیواری محبوب می باشد این است که آن قدر دیوار کثیف به نظر نمی رسد به عنوان مثال اگر ما دیوار مان سفید و گچی باشد ، روی آن خاک می نشیند و به مرور زمان سیاه و زشت می شود که مناسب نیست ؛ علت بعدی علاقه مردم به کاغذ دیواری ، حساسیت پوست آن ها نسبت به  گچ می باشد که پوست آن ها مور مور می شود و به همین خاطر به دنبال نصب کاغذ دیواری می رود ؛ امروزه کاغذ دیواری هایی آمده است که قابلیت شست و شو را دارد تا اگر هم کثیف شد ، آن را با خیال آسوده تمیز و شست و شو نماییم .

پیشنهاد می شود این نوشته را دنبال کنید : طریقه نصب کاغذ دیواری 

انواع کاغذ دیواری به شرح زیر می باشد :

 

کاغذی .

 

پارچه .

 

غیربافته شده .

 

با پوشش وینیل اکریلیک .

 

پارچه ای با رو کش وینیل اکریلیک .

 

کاغذ با رو کش وینیل سخت و جامد .

 

کاغذ با رو کش وینیل سخت ، جامد و طرح بر جسته .

 

پوشش دیواری با الیاف طبیعی .

 

پوشش دیواری با الیاف مصنوعی .

 

پوشش دیواری آکوستیک یا با عایق صوتی .

نصب کاغذ دیواری روی گچ
نصب کاغذ دیواری روی گچ

نصب کاغذ دیواری روی سیمان :

کاغذ دیواری را می توان بر روی هر چیزی نصب کرد و دکوراسیون چین ها هیچ محدودیتی از این موضوع در بر ندارند ؛ پس بدیهی می باشد که نصب کاغذ دیواری بر روی سیمان یک امری شدنی باشد .

نصب کردن کاغذ دیواری بر روی سیمان یا بتن به اندازه نصب کردن کاغذ دیواری بر روی دیوار گچی یا دیوار رنگ  شده ساده نیست و دشوار تر است و کم تر کسی روی دیوار سیمان و بتنی کاغذ دیواری نصب می کند اما می توان که نصب کرد .

نصب کاغذ دیواری بر روی سیمان ، در شرایط آب و هوایی مرطوب و مناطق سرد سیر از موارد استثنا است . رطوبت هوا موجب کنده شدن کاغذ دیواری می شود و خیلی زود ، خاصیت چسبندگی چسب از بین می رود . در مناطق سرد سیر نیز میزان رطوبت هوا ، بالا تر است و همچنان مشکل رطوبت اضافی وجود دارد .

در حالت معمولی نصب کاغذ دیواری بر روی سیمان و بتن انجام شدنی نیست و نیاز به مراحل بیش تری نسبت به نصب آن بر روی دیوار گچی را دارا می باشد ؛ پیش نیاز آن این است که نصاب از یک لایه ی نازک گچ برای پوشاندن کل دیوار استفاده کند تا کاغذ بهتر چسبیده شود . این لایه از گچ از ضخامت بسیار کمی برخوردار می باشد و نسبت به دیوار گچی قابل مقایسه نیست ، اما  زیر سازی دیوار سیمانی یا بتنی را تکمیل  و آماده ی چسباندن کاغذ دیواری می کند .

نصب کاغذ دیواری روی سیمان
نصب کاغذ دیواری روی سیمان

کاغد دیواری بر روی چه سطح هایی  می چسبند ؟

نصب کاغذ دیواری معمولا نیاز به زیر سازی دیوار دارد تا پس از نصب بسیار صاف و تمیز دیده شود . مگر این که دیوار کاملا صاف و بدون ترک باشد ؛ .
کاغذ دیواری به راحتی روی سطح رنگ و گچ می چسبد .
برای نصب کاغذ دیواری روی دیواری که کاغذ دیواری دارد ، باید اول کاغذ دیواری  های روی دیوار را جدا کرد ، دیوار را زیر سازی کرد و سپس کاغذ دیواری جدید را نصب کرد .
کاغذ دیواری روی کاشی می چسبد . فقط باید قبل از نصب ، شیار های بین کاغذ دیواری را با بتونه از بین برد و زیر سازی مختصر انجام داد .  کاغذ دیواری مستقیما روی رنگ برجسته نصب نمی شود. بنابراین نیاز هست که قبل از نصب کاغذ، دیوار بتونه کاری و زیرسازی شود .
کاغذ دیواری روی سطح چوب و فلز به راحتی می چسبد . بنابراین می توانید با خیال راحت و بدون نیاز به هیچ تغییری ، آن را روی در و کمد اتاق نصب کنید .

نصب کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک :

برای چسباندن کاغذ دیواری بر روی رنگ  پلاستیک باید چند تا نکته را به خوبی رعایت کرد :

  • کاغذ دیواری هایی که سنگین باشند را نباید انتخاب کنیم .
  • تمام دیوار چک و بررسی شود که ترک در آن وجود نداشتع باشد .
  • حتما از زیر سازی با چسب چوب یا سریش برای دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری استفاده شود ؛ کل دیوار را با لایه نازک از چسب چوب یا سریش بپوشانید .
  • در صورت امکان چسب  کاغذ دیواری را به صورت کاملا سفت تهیه نمایید .
  • محیط را حتما گرم نمایید تا به سرعت دیوار خشک گردد .

 

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آواتار موبایل
Main Menu x
X