وبلاگ

طریقه نصب کاغذ دیواری

طریقه نصب کاغذ دیواری ؛
مراحل نصب کاغذ دیواری نیاز به مهارت و دقت دارد ؛ اما کاری می باشد که هر کسی می تواند از عهده آن بر آید و آن چنان دشوار نیست و لازم نمی باشد که دوره هایی در این موضوع دیده باشید ؛ با ما همراه باشید تا با این حرفه آشنا شویم و یاد بگیریم .
اگر که شما از قبل ، در کار های فنی موفق بوده اید پس چسباندن کاغذ دیواری آن چنان نباید برای شما سخت باشد ، اگر چه بهتر است برای دفعه های اول از یک متخصص کمک بگیرید ، به خصوص اگر کاغذ دیواری ای که قصد دارید نصب کنید گران قیمت است ، بهتر است این کار را انجام دهید .

برای نصب کاغذ دیواری از چسب هایی با پایه ی آب استفاده می‌ کنند که نه تنها بویی ندارد ، بلکه در زمان کوتاهی نیز خشک می‌ شوند . چسب‌ های بیرون‌‌ زده از بین درز های کاغذ دیواری به راحتی با اسفنج یا ابر خیس پاک می‌ شوند . بنابراین چندان نگران نباشید ، اگر مراحل نصب کاغذ دیواری را به درستی انجام دهید و دقت را در کارتان لحاظ کنید همه چیز خوب پیش می‌ رود .

وسایل مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری :

رول کاغذ دیواری انتخابی و خریداری‌شده.

تیغ موکت بری یا کاتر

کاردک پلاستیکی

چسب چوب

چسب مخصوص کاغذ دیواری

قلمو یا غلطک نقاشی

میز کار

طریقه نصب کاغذ دیواری
طریقه نصب کاغذ دیواری

چسب کاغذ دیواری نوعی پودر شبیه به گچ است . این پودر با مقداری از آب و چسب چوب مخلوط می‌ شود تا قابل استفاده باشد . کیفیت چسب کاغذ دیواری بسیار مهم است به طوری که اگر کیفیت خوب آن را تهیه نکنید در حین نصب دچار مشکل می شوید . همچنین تناسب در ترکیب و نحوه آن نیز موثر است . روشی که برخی از نصاب‌ های حرفه‌ای به کار می‌ برند این است که مته‌ ای با سری شبیه به پروانه بر روی دریل قرار می‌ دهند و آن را درون ظرف چسب فرو می‌ برند و با روشن شدن دریل برقی ( دقیقا مانند هم زن آشپز خانه ) ، تمامی‌ مواد ترکیبی را به طور یک دست با سرعت بالا مخلوط می‌ کند . این کار باعث می‌ شود که چسب به خوبی ترکیب شود و در مراحل نصب کاغذ دیواری کمتر حباب هوا باقی بماند .

پیشنهاد می شود این مطلب را دنبال کنید : آینه دکورایتو دودی 

آموزش چسباندن کاغذ دیواری :
برای انجام این کار ابتدا باید سطح دیوار به خوبی زیر سازی شود و رطوبت و ترک و خرابی های دیوار بر طرف شوند و دیواری یک دست داشته باشیم ؛ سپس پودری که حاوی بتونه فوری می باشد را روی کاردک می زنیم و روی دیوار می زنیم تا جایی که ممکن باشد سطح دیوار را صاف میکنم ؛ پس از خشک شدن بتونه و آماده شدن دیوار از لحاظ یک دست بودن و صاف بودن ؛ کاغذ دیواری ها را در قطعات مناسب برش می دهیم ؛ برای انجام این کار ابتدا دیوار را اندازه میگیریم و ده سانتی متر به متراژ دیوار اضافه می کنیم و طبق آن متراژ کاغذ دیواری را برش می دهیم ؛ پس از برش باید پشت کاغذ دیواری را به چسب مخصوص کاغذ دیواری آغشته کرد و به دیوار چسباند ، چسب را با به تمام کاغذ دیواری می زنیم تا کامل آغشته شود ، طوری چسب می زنیم که حبابی در زیر چسب وجود نداشته باشد ؛ حالا نوبت به زدن کاغذ است . از بالای دیوار شروع کنید ، درست به موازات لبه دیوار ، آرام به سمت پایین دیوار بیایید و هنگام پایین آمدن به ضربات محکم دست روی کاغذ بزنید تا به خوبی روی دیوار بچسبد ؛ وقتی کاغذ دیواری یک دیوار به طور کامل نصب شد ؛ باید اضافه‌ های آن را با تیغ کاتر جدا کرد ؛ در مرحله آخر باید با کمک یک اسفنج ، چسب‌ های اضافی را پاک کرد .

کاغذ دیواری
کاغذ دیواری

طرز تهیه چسب کاغذ دیواری : 

مرحله اول نسبت های مشخص مواد بر اساس نوع کاغذ دیواری مصرفی ، در این مرحله بر اساس نوع کاغذ دیواری و تعداد رول های آن میزان آب مناسب تعیین شده و مخلوط ایجاد می شود .

مرحله دوم مخلوط کردن ، در این مرحله از ساخت چسب کاغذ دیواری لازم است مخلوط به دست آمده ( مخلوط پودر چسب و آب ) کاملاً به هم زده تا مخلوطی یک دست حاصل شود و سپس آن را برای مدت سه الی چهار  دقیقه کنار می گذاریم .

مرحله سوم مخلوط کردن مجدد ،  در این مرحله بعد از سه دقیق مجدد مخلوط را به هم می زنیم و بعد برای مدت 30 دقیقه کنار می گذاریم .

مرحله چهارم همان مرحله پایانی و آماده سازی می باشد ، که بعد از 30 دقیقه می توانیم چسب خود را بررسی نموده و مورد استفاده قرار دهیم .

نکات مهمی که باید برای تولید چسب کاغذ دیواری آن را رعایت نماییم :

  • دقت کنید که سطح زیر کار برای ساخت چسب کاغذ دیواری کاملاً تمیز و یکنواخت باشد .
  • ظرفی که برای مخلوط پودر و آب مورد استفاده قرار می گیرد باید کاملاً تمیز باشد .
  • قلم مویی که از آن استفاده می کنیم باید کاملا تمیز باشد .
  • در هنگام آغشته کردن پشت کاغذ دیواری به چسب تمامی مناطق را به چسب آغشته نموده و نقطه ای خالی نباشد .
  • در هنگام چسباندن به سطح دیوار دقت شود که سطحی مسطح و یکنواخت داشته باشد .
  • پشت کاغذ دیواری را با لایه نازک و یکنواخت به چسب آغشته کنید و بعد از چسباندن به دیوار ، چسب های اضافی را با دستمالی تمیز پاک کنید .

قیمت نصب کاغذ دیواری : 

می خواهیم عوامل موثر بر قیمت نصب  کاغذ دیواری را خدمت شما بیان کنیم ؛ عوامل متعددی باعث تغییر قیمت نصب کاغذ دیواری می‌شوند . اولین و مهم‌ترین عامل موثر در قیمت نصب ، وضعیت فعلی دیوار خانه شما می باشد . این‌که دیوار فعلی خانه کاغذدیواری دارد یا رنگ ، گچ‌ کاری دارد یا خراش در قیمت نهایی نصب تاثیر گذار هستند .

محاسبه دستمزد نصب کاغذ دیواری به دو صورت شکل می گیرد ؛ رولی و کلی .

دستمزد رولی :

برای مساحت‌ های بالای 50 متر و رول‌های بیشتر از 10 عدد ،  دستمزد نصب کاغذ دیواری بر حسب تعداد رول اعلام می‌شود .

(دستمزد بر حسب رول × تعداد رول) + هزینه زیرسازی + هزینه *چسب چوب و چسب کاغذدیواری

*در نصب کاغذدیواری بعد از زیرسازی ، چسب چوب روی دیوار و چسب مخصوص روی کاغذ دیواری زده می‌شود .

دستمزد کلی : برای مساحت‌ های پایین 50 متر و رول‌ های زیر 10 عدد ، این هزینه به صورت کلی و معمولا بعد از بازدید با در نظرگرفتن زمان ، انرژی و ایاب و ذهاب اعلام می‌شود .

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آواتار موبایل
Main Menu x
X